Головна сторінка бізнес-порталу "Леонорм"

 

ТОВ «НІЦ «ЛЕОНОРМ» є Офіційним партнером ДП «УкрНДНЦ» та уповноваженим на реалізацію Офіційних текстів НД в електронному вигляді. Строк надання послуги: протягом 1-2 робочих днів після надходження грошових коштів..

КОНТАКТИ НОВИНИ РЕЄСТРАЦІЯ МАГАЗИН НОРМАТИВНІ АКТИ ПОШУК (RUS)
 

МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

від 18 листопада 2016 року N 408

Про прийняття до розгляду органами із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання висновку технічної служби - ДП "ДержавтотрансНДІпроект" щодо можливості застосування альтернативних технічних приписів для цілей індивідуального затвердження завершених колісних транспортних засобів категорій M1 та N 1, які виготовляються великими серіями для країн, які не є державами - членами ЄС

Відповідно до Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, 1958 року з поправками 1995 року, підпункту 22 пункту 4 Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.2015 N 460, пунктів 3.17 та 3.26 Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012 N 521, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.09.2012 за N 1586/21898, та протоколу від 10.11.2016 засідання Комісії Міністерства інфраструктури України з питань забезпечення виконання Женевської Угоди 1958 року наказую:

1, Погодити прийняття до розгляду органами із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання висновку технічної служби - ДП "ДержавтотрансНДІпроект" щодо можливості застосування альтернативних технічних приписів для цілей індивідуального затвердження завершених колісних транспортних засобів категорій M1 та N 1, які виготовляються великими серіями для країн, які не є державами - членами ЄС, що додається.

2. Управлінню безпеки на транспорті та технічного регулювання забезпечити розміщення цього наказу на офіційному веб-сайті Міністерства інфраструктури України.

3. Контроль за виконання цього наказу покласти на заступника Міністра Лавренюка Ю. Ф.

 

В. о. Міністра

Д. Роменський

 

ВИСНОВОК
технічної служби - ДП "ДержавтотрансНДІпроект", нотифікованої в ООН як орган затвердження типу (ідентифікаційний номер E46/A(b)) та як технічна служба (ідентифікаційний номер E46/B) за Угодою про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, підписаної 20 березня 1958 року в м. Женеві з поправками 1995 року (далі - Женевська Угода 1958 року) (ECE/TRANS/WP.29/343/Rev.24) щодо можливості застосування альтернативних технічних приписів для цілей індивідуального затвердження завершених колісних транспортних засобів категорій M1 та N 1, які виготовляються великими серіями в/або для країн, які не є державами - членами ЄС

1. Висновок стосується наступних елементів та функцій КТЗ:

- викиди шкідливих речовин КТЗ.

- кріплення ременів безпеки;

- пристрої освітлення та світлової сигналізації;

- ремені безпеки;

- безпечне скло.

2. Документи і підстави для аналізування та підготування висновку:

- Женевська Угода 1958 року;

- Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (стаття 368), ратифікована згідно із Законом України від 16 вересня 2014 року N 1678-VII;

- Закон України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" від 6 липня 2005 року N 2739-IV;

- Закон України "Про дорожній рух" від 30 червня 199 року N 3353-XII;

- Регламент Комісії (ЄС) N 183/2011 від 22 лютого 2011 року, який вносить зміни до додатків IV та VI Директиви 2007/46/ЕС;

- Рамкова Директива 2007/46/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 5 вересня 2007 р., що встановлює рамки для затвердження автотранспортних засобів та причепів до них, а також систем, компонентів та окремих технічних вузлів, призначених для таких транспортних засобів;

- Женевська Угода 1958 року, додаток 82 - Правила ООН N 83 "Єдині приписи стосовно затвердження типу транспортних засобів у відношенні викидів забруднюючих речовин згідно з вимогами до моторних палив";

- постанова Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 року N 738 "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів";

- Порядок затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затверджений наказом Міністерства інфраструктури України від 17 серпня 2012 року N 521, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2012 року за N 1586/21898.

3. Досвід держав - членів ЄС.

У державах - членах ЄС для цілей індивідуального затвердження завершених колісних транспортних засобів (КТЗ) категорій M1 та N 1, які виготовляються великими серіями для країн, які не є державами - членами ЄС, можуть застосовуватися альтернативні технічні вимоги, викладені у таблиці:

Таблиця

Регуляторний акт

Альтернативні вимоги

Вимоги щодо екології

Правила ООН N 83,
Регламент (ЕС) N 715/2007
(Викиди КТЗ ЄВРО 5 та ЄВРО 6)

Викиди з вихлопної труби КТЗ
(a) Проводиться тест типу I згідно з додатком III до Регламента (ЕС) N 692/2008 з використанням коефіцієнтів погіршення згідно з п. 1.4 Додатка VII до Регламента (ЕС) N 692/2008. Застосовуються граничні значення, визначені у Таблиці I та Таблиці II Додатка I до Регламента (ЕС) N 715/2007.
(b) Не застосовується вимога щодо пробігу у 3000 км відповідно до п. 3.1.1 Додатка 4 Правил ООН N 83.
(c) Під час випробувань має бути застосовано еталонне паливо згідно з Додатком IX Регламента (ЕС) N 692/2008.
(d) Динамометричний стенд повинен бути налаштованим згідно з технічними вимогами, викладеними у п. 3.2 Додатку 4 до Правил ООН N 83.
(e) Тест, зазначений у пункті (a) вище, не проводиться за умови, якщо може бути доведено, що транспортний засіб відповідає Каліфорнійським Регламентам, зазначеним у розділі 2 Додатку I до Регламента (ЕС) N 692/2008.
Альтернативною є відповідність вимогам, описаним у документі "California Code of Regulations", частина 13, пункти 1961(a) і 1961(b)(1)(C)(1), які застосовуються до моделей транспортних засобів 2001 та наступних років випуску, пункти 1968.1, 1968.2, 1968.5, 1976 1975, але за умови, що транспортний засіб було вироблено не раніше 2010 року (включно) при підтвердженні відповідності нормам, еквівалентним вимогам рівня "Євро-5" та не раніше 2015 року (включно) при підтвердженні відповідності нормам, еквівалентним вимогам рівня "Євро-6", і при позитивних результатах випробовування типу II) згідно з додатком 5 до Правил Європейської Економічної Комісії N 83-06 (або для України підтвердження придатності до експлуатації згідно з вимогами ДСТУ-4276 або ДСТУ-4277 у відповідності зі сферами їх застосування).

Випаровування
Для двигунів, які працюють на бензині, обов'язковою є наявність системи контролю за випаровуванням (наприклад вугільний фільтр).

Викиди з картера
Наявність пристрою рециркуляції картерних газів є обов'язковою.
OBD
(a) КТЗ повинен бути оснащений системою OBD.
(b) OBD-інтерфейс повинен забезпечувати можливість комунікації із діагностичним обладнанням, яке зазвичай використовується під час періодичних технічних оглядів.

Димність
(a) КТЗ, оснащені дизелями, повинні пройти перевірку згідно з методом випробувань, зазначеним у доповненні 2 до Додатку IV Регламента (ЕС) N 692/2008 (в Україні ДСТУ-4276).
(b) Скориговане значення коефіцієнта поглинання повинне бути нанесеним на КТЗ на видному, доступному для читання місці.

Викиди CO2 та споживання палива
(a) Проводиться тест згідно з Додатком XII до Регламента (ЕС) N 692/2008.
(b) Не застосовується вимога щодо пробігу у 3000 км відповідно до п. 3.1.1 Додатку 4 Правил ООН N 83.
(c) Якщо КТЗ відповідає Каліфорнійським Регламентам, зазначеним у розділі 2 Додатку I до Регламента (ЕС) N 692/2008, а отже випробування щодо викидів вихлопних газів не вимагається, викиди CO2 розраховують за формулами:
- для КТЗ з бензиновими двигунами та неавтоматичною коробкою передач: CO2 = 0,047m + 0,561p + 56,621
- для КТЗ з бензиновими двигунами та автоматичною коробкою передач: CO2 = 0,102m + 0,328p + 9,421
- для гібридних КТЗ з бензиновим та електричним двигуном: CO2 = 0,116m - 57,147
- для КТЗ з дизелями та неавтоматичною коробкою передач: CO2 = 0,108m - 11,371
- для КТЗ з дизелями та автоматичною коробкою передач: CO2 = 0,116m - 6,432,
де CO2 - комбінована маса викидів CO2, виражена у г/км, m - споряджена маса КТЗ, кг, p - максимальна потужність двигуна, кВт,
а витрата палива - за такою формулою: КВП = CO2 · k-1, де КВП - комбінована витрата палива, л/100 км, CO2 - комбінована маса викидів CO2, г/км, k - коефіцієнт,
який дорівнює: 23,81 - для бензинових двигунів, 26,49 - для дизелів.

Доступ до інформації
Приписи стосовно доступу до інформації не застосовуються.

Кріплення ременів безпеки

Директива 76/115/EEC
(Кріплення ременів безпеки)

Замовник повинен надати інформацію від виробника про те, що конкретний КТЗ [зазначається ідентифікаційний номер VIN], відповідає принаймні одному із таких документів:
- Директива 76/115/EEC,
- Федеральний стандарт безпеки транспортних засобів Сполучених Штатів Америки FMVSS No 210 (Кріплення ременів безпеки),
- Стаття 22-3 JSRRV (Регламент Японії у сфері безпеки транспортних засобів).

Вимоги щодо встановлення ременів безпеки
(a) КТЗ повинен бути обладнаний ременями безпеки відповідно до вимог, викладених у додатку XV до Директиви 77/541/EEC.
(b) Якщо КТЗ необхідно дообладнувати ременями безпеки з метою виконання пункту (a) вище, тип таких ременів безпеки має бути затверджений згідно з Директивою 77/541/EEC або Правилами ООН N 16.

Встановлення пристроїв освітлення та світлової сигналізації

Директива 76/756/EEC
(Встановлення пристроїв освітлення та світлової сигналізації)

(a) Встановлення пристроїв освітлення повинні відповідати вимогам Правил ЄЕК ООН 48 з поправками серії 03 за винятком додатків 5 та 6 до цих Правил ЄЕК ООН.
(b) Не припускаються ніякі виключення у відношенні кількості, суттєвих характеристик конструкції, електричних з'єднань та кольору пристроїв освітлення та світлової сигналізації.
(c) Пристрої освітлення та світлової сигналізації, якими КТЗ дооснащується з метою відповідності вищенаведеній нормі, мають бути замарковані знаком затвердження "ЕС".
(d) Лампи з газорозрядними джерелами світла дозволені виключно за наявності очищувача скла фар та, якщо застосовано, автоматичним коректором світла фар.
(e) Ближнє світло фар повинно відповідати напрямку (ліво/правостороннього) руху країни, в якій було затверджено КТЗ (для України - рух правосторонній).

Директива 76/757/EEC
(Світлоповертачі)

За необхідності встановлюються два додаткових світлоповертачі з маркуванням "ЕС" позаду КТЗ у місцях, які відповідають Правилам ЄЕК ООН N 48.

Директива 76/758/EEC
(Габаритні передні, задні, бокові вогні, "маркери", стоп-сигнали, денні ходові вогні)

Вимоги Директиви не застосовуються. Однак відповідність Правилам ООН N 48 та Правилам дорожнього руху функціювання світлових пристроїв (кількість, розташування, колір, режими роботи) має бути перевірена технічною службою.

Директива 76/759/EEC
(Покажчики поворотів)

Вимоги Директиви не застосовуються. Однак відповідність Правилам ООН N 48 та Правилам дорожнього руху функціювання світлових пристроїв (кількість, розташування, колір, режими роботи) має бути перевірена технічною службою.

Directive 76/760/EEC
(Освітлення заднього номерного знака)

Вимоги Директиви не застосовуються. Однак відповідність Правилам ООН N 48 та Правилам дорожнього руху функціювання світлових пристроїв (кількість, розташування, колір, режими роботи) має бути перевірена технічною службою.

Директива 76/761/EEC
Фари

(a) Світло, яке випускається фарами ближнього світла повинно бути перевірене на відповідність розділу 6 Правил ООН N 112 стосовно фар, які випускають асиметричний промінь світла. При цьому можуть бути використані допуски, визначені додатком 5 до цих Правил ООН.
(b) Таке саме рішення може бути прийняте у відношенні ближнього світла фар, які підпадають під дію відповідно Правил ООН 98 або 123.

Директива 76/762/EEC
(Передні протитуманні фари)

Вимоги Директиви не застосовуються. Однак відповідність Правилам ООН N 48 та Правилам дорожнього руху функціювання світлових пристроїв (кількість, розташування, колір, режими роботи) має бути перевірена технічною службою.

Директива 77/538/EEC
(Задні протитуманні фари)

Вимоги Директиви не застосовуються. Однак відповідність Правилам ООН N 48 та Правилам дорожнього руху функціювання світлових пристроїв (кількість, розташування, колір, режими роботи) має бути перевірена технічною службою.

Директива 77/539/EEC
(Фари заднього ходу)

Вимоги Директиви не застосовуються. Однак відповідність Правилам ООН N 48 та Правилам дорожнього руху функціювання світлових пристроїв (кількість, розташування, колір, режими роботи) має бути перевірена технічною службою.

Директива 77/540/EEC
(Стояночні вогні)

Вимоги Директиви не застосовуються. Однак відповідність функціювання світлових пристроїв (кількість, розташування, колір, режими роботи) Правилам ООН N 48 та Правилам дорожнього руху має бути перевірене технічною службою.

Ремені безпеки та утримуючі пристрої

Директива 77/541/EEC
(Ремені безпеки та утримуючі пристрої)

Компоненти
(a) Затвердження типу ременів безпеки гідно з Директивою 77/541/EEC не вимагається.
(b)Однак кожен ремінь безпеки повинен мати ідентифікаційну лейбу.
(c) Позначення на лейбі повинні відповідати інформації щодо кріплення ременів безпеки (див. п. 19).

Скло

Директива 92/22/EEC
(Безпечне скло)

Компоненти
(a) Скло повинне бути багатошаровим або загартованим.
(b) Встановлення скла із пластику дозволяється тільки позаду середніх стійок КТЗ.
(c) Наявність маркування скла згідно з Директивою 92/22/EEC не вимагається.

Встановлення
(a) Приписи щодо встановлення наведені у додатку 21 до Правил ЄЕК ООН N 43.
(b) Не дозволяється наявність плівок, які зменшують проникання світла нижче встановленого мінімуму, на стеклах, розташованих спереду відносно середніх стійок.

4. Заключна частина

4.1 Відповідно до проаналізованих норм законодавства ЄС та України у сфері технічного регулювання колісних транспортних засобів є підстави для запровадження альтернативних вимог до колісних транспортних засобів для цілей індивідуального затвердження завершених колісних транспортних засобів (КТЗ) категорій M1 та N 1, які виготовляються великими серіями за вимогами окремих країн, які не є державами - членами ЄС.

4.2 Оскільки законодавством* передбачені процедури індивідуального затвердження КТЗ та видача сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження КТЗ, застосування вимог, альтернативних до тих, що викладені у Рамковій Директиві 2007/46/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 5 вересня 2007 р., або у Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженому наказом Міністерства інфраструктури України від 17 серпня 2012 року N 521, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2012 року за N 1586/21898, можливо органами з сертифікації, які мають повноваження видавати сертифікати відповідності щодо індивідуального затвердження КТЗ.

4.3 Альтернативні вимоги, викладені у таблиці у п. 3 цього Висновку, мають бути розглянуті на комісії Міністерства інфраструктури України з питань забезпечення виконання Женевської Угоди 1958 року, затверджені Компетентним органом з питань виконання Женевської Угоди 1958 року та скеровані до органів з сертифікації, які мають повноваження видавати сертифікати відповідності щодо індивідуального затвердження КТЗ, для одноманітного застосування.

4.4 Компетентному органу доцільно провести навчання представників органів з сертифікації, які мають повноваження видавати сертифікати відповідності щодо індивідуального затвердження КТЗ, перед застосуванням альтернативних вимог.

4.5 Управлінню безпеки на транспорті та технічного регулювання необхідно забезпечити контроль за застосуванням органами з сертифікації альтернативних вимог.

____________
* - Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (стаття 368), ратифікована згідно із Законом України від 16 вересня 2014 року N 1678-VII;

- Закон України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" від 6 липня 2005 року N 2739-IV;

- Закон України "Про дорожній рух" від 30 червня 199 року N 3353-XII (статті 29, 31).

 

В. о. директора ДП
"ДержавтотрансНДІпроект" - Технічної
служби E46/B, нотифікованої в
рамках Женевської Угоди 1958 року

А. М. Редзюк


Назад

 


ПРОДУКЦІЯ ТА ПОСЛУГИ

СУПРОВІД ПРОДУКТІВ

 СИСТЕМИ

ПОСИЛАННЯ

КЛІЄНТИ

ПАРТНЕРИ

Сторінка "ЛЕОНОРМ" на facebook

    БД «Електронний Реєстр Технічних регламентів України  Актуалізація Ваших НД   http://www.germiona.com.ua/  
 

 

Copyright © 2004-2025, ЛЕОНОРМ.