КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 24 січня 2007 р. N 59
Київ
Про затвердження Порядку здійснення процедури
призначення органів з оцінки відповідності продукції, процесів і послуг
вимогам технічних регламентів
Відповідно до статті 6 Закону України "Про підтвердження
відповідності" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок здійснення процедури призначення
органів з оцінки відповідності продукції, процесів і послуг вимогам
технічних регламентів, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову
Кабінету Міністрів України від 28 березня 2002 р. N 376 "Про затвердження
Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з
підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері" (Офіційний
вісник України, 2002 р., N 13, ст. 661).
Прем'єр-міністр України |
В. ЯНУКОВИЧ |
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 січня 2007 р. N 59
(у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 25 липня 2012 р. № 664) |
|
ПОРЯДОК
здійснення процедури призначення органів з оцінки відповідності продукції,
процесів і послуг вимогам технічних регламентів
1. Цей Порядок визначає процедуру призначення органів з
оцінки відповідності, що перевіряють відповідність продукції, процесів і
послуг вимогам технічних регламентів (далі - орган з оцінки відповідності)
та надання такому органові відповідних повноважень.
2. Орган з оцінки відповідності призначається за умови,
що:
1) орган є юридичною особою - резидентом України;
2) він може підтвердити відповідний рівень
компетентності;
3) кількість кваліфікованого персоналу органу, в тому
числі аудиторів, які атестовані в установленому порядку та працюють на
постійних умовах, достатня для проведення робіт з оцінки відповідності;
4) орган не використовує частково або повністю фінансові
та матеріальні ресурси розробників, виробників (постачальників) продукції;
5) інформаційно-технічне забезпечення органу дає
можливість проводити роботи з оцінки відповідності;
51)
він акредитований національним органом України з акредитації, а в разі коли
національний орган України з акредитації не здійснює акредитацію відповідних
видів діяльності з оцінки відповідності, — національним органом з
акредитації іншої держави;
6) створено власні акредитовані лабораторії (центри) для
проведення випробувань продукції, зазначеної в технічному регламенті, та/або
укладено відповідні угоди з іншими лабораторіями (центрами);
7) має власну систему управління якістю;
8) його досвід з проведення робіт з оцінки відповідності
продукції становить не менше ніж три роки;
9) створено фонд нормативних документів та
нормативно-правових актів з питань діяльності у сфері оцінки відповідності,
який постійно поновлюється;
10) створено страховий фонд (укладено страхову угоду) або
наявні кошти у розмірі, достатньому для відшкодування в установленому
законодавством порядку фізичним чи юридичним особам збитків, завданих
унаслідок провадження ним діяльності як призначеного органу з оцінки
відповідності;
11) не має комерційної або іншої заінтересованості щодо
продукції, процесу, послуги, які оцінює. Орган, його керівник і персонал,
уповноважені проводити роботи з оцінки відповідності, не повинні
ідентифікуватися як розробник, виробник (постачальник), монтажник або
користувач відповідної продукції, процесу, послуги або як уповноважений
представник однієї з таких осіб;
12) оплата праці персоналу органу, який проводить роботи
з оцінки відповідності, не залежить від їх кількості та результатів.
Технічними регламентами можуть встановлюватися додаткові
вимоги.
3. Орган з оцінки відповідності, що має намір отримати
призначення, подає центральному органу виконавчої влади, на який покладено
виконання функцій технічного регулювання у визначеній сфері діяльності (далі
- центральний орган виконавчої влади), заяву за формою, встановленою
Мінекономрозвитку.
Перелік документів, які орган з оцінки відповідності
додає до заяви, та їх форму затверджує Мінекономрозвитку за погодженням з
центральним органом виконавчої влади.
4. Центральний орган виконавчої влади протягом 30 робочих
днів після надходження заяви від органу з оцінки відповідності:
проводить аналіз поданих документів і в разі потреби
перевірку такого органу на відповідність вимогам, установленим пунктом 2
цього Порядку;
має право у разі потреби вимагати від органу з оцінки
відповідності подання додаткової інформації.
У разі коли подані документи відповідають встановленим
законодавством вимогам, центральний орган виконавчої влади готує пропозиції
щодо призначення органу з оцінки відповідності і надсилає їх
Мінекономрозвитку.
Якщо орган з оцінки відповідності не відповідає вимогам,
встановленим пунктом 2 цього Порядку, центральний орган виконавчої влади
надсилає йому повідомлення з обґрунтуванням відмови у поданні до
Мінекономрозвитку пропозицій щодо його призначення.
5. Мінекономрозвиткупротягом 30 робочих днів після
надходження документів від центрального органу виконавчої влади:
перевіряє достовірність відомостей, зазначених у
документах органу з оцінки відповідності;
проводить у разі потреби разом з центральним органом
виконавчої влади перевірку органу з оцінки відповідності на відповідність
встановленим до нього вимогам;
приймає рішення та видає наказ про призначення органу з
оцінки відповідності, копії якого надсилає зазначеному органу та
центральному органові виконавчої влади;
повертає центральному органу виконавчої влади подані
документи разом з відповідним висновком у разі відмови у призначенні органу
з оцінки відповідності.
6. Центральний орган виконавчої влади та
Мінекономрозвитку для забезпечення об'єктивності результатів передбаченої
пунктами 4 і 5 цього Порядку перевірки залучають до її проведення
незаінтересовані підприємства, установи, організації та окремих фахівців,
робота яких оплачується органом з оцінки відповідності на договірних
засадах.
7. Рішення про призначення органу з оцінки відповідності
переглядається Мінекономрозвитку відповідно до цього Порядку у разі
внесення змін до технічного регламенту, але не рідше ніж один раз на п'ять
років.
За результатами перегляду Мінекономрозвитку видає наказ
щодо продовження дії рішення про призначення органу з оцінки відповідності,
тимчасове припинення дії чи скасування такого рішення.
8. Дію рішення про призначення органу з оцінки
відповідності може бути тимчасово припинено або таке рішення може бути
скасовано у разі:
подання призначеним органом з оцінки відповідності заяви
про тимчасове припинення дії рішення або його скасування;
подання центральним органом виконавчої влади
обґрунтованих пропозицій щодо тимчасового припинення дії рішення або його
скасування;
виявлення недостовірних відомостей у документах
призначеного органу з оцінки відповідності;
виявлення фактів порушення законодавства з питань оцінки
відповідності, вчинених призначеним органом під час виконання своїх
обов'язків;
створення перешкод призначеним органом з оцінки
відповідності під час проведення перевірки його діяльності.
Тимчасове припинення дії рішення або його скасування
здійснюється Мінекономрозвитку, який інформує про це у десятиденний строк
орган з оцінки відповідності та центральний орган виконавчої влади.
Інформація про призначення органу з оцінки відповідності,
тимчасове припинення дії або скасування такого рішення опубліковується в
офіційному виданні Мінекономрозвитку або розміщується на його офіційному
веб-сайті.
9. Орган з оцінки відповідності, щодо якого центральним
органом виконавчої влади або Мінекономрозвитку прийнято рішення про
відмову у призначенні, повторно подає заяву після усунення всіх виявлених
недоліків, але не раніше ніж через рік після прийняття попереднього рішення.
10. Оскарження рішення про відмову у призначенні,
тимчасове припинення дії та скасування такого рішення здійснюється в
судовому порядку.
____________