Головна сторінка бізнес-порталу "Леонорм"

LeoMetr 2

До 31.07.2023 р. в НІЦ "ЛЕОНОРМ" орієнтовна вартість 1 сторінки паперової офіційної копії стандарту складає 46 грн. З 01.08.2023 р. вартість 1 сторінки складе 54.90 грн. включно з ПДВ.

КОНТАКТИ НОВИНИ РЕЄСТРАЦІЯ МАГАЗИН НОРМАТИВНІ АКТИ ПОШУК (RUS)
 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 16 червня 2023 р. № 614

Київ

Про затвердження Правил побутового обслуговування населення

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Правила побутового обслуговування населення, що додаються.

2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

Прем’єр-міністр України                                Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 67

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від 16 червня 2023 р. № 614

ПРАВИЛА
побутового обслуговування населення

Загальні положення

1. Ці Правила визначають основні вимоги до побутового обслуговування населення і встановлюють особливості регулювання відносин між споживачем та виконавцем у наданні побутових послуг на території України.

Дія цих Правил поширюється на відносини у сфері побутового обслуговування за договорами про надання послуг, виконання робіт (побутового підряду), найму (оренди), прокату та іншими договорами за згодою сторін (далі — договір).

2. У цих Правилах терміни вживаються у такому значенні:

об’єкт надання побутових послуг — спеціально облаштовані місця для надання побутових послуг, розташовані в окремих стаціонарних спорудах, приміщеннях стаціонарних споруд або в тимчасових спорудах для провадження підприємницької діяльності відповідно до законодавства;

побутове обслуговування населення — господарська діяльність виконавців, пов’язана з наданням побутових послуг;

побутове обслуговування поза межами об’єкта надання побутових послуг — обслуговування, що здійснюється за згодою споживача в місці іншому, ніж об’єкт надання побутових послуг (на дому у споживача або в іншому місці, зазначеному споживачем), або дистанційно (на веб-сайті, частині веб-сайту, в застосунку тощо, в інший спосіб, у тому числі в каталогах, проспектах, буклетах тощо);

побутова послуга — вид господарської діяльності, що провадиться виконавцем за індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих побутових потреб як в об’єкті надання побутових послуг, так і поза його межами.

Терміни “споживач” та “виконавець” вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про захист прав споживачів”, термін “тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності” — у значенні, наведеному у Законі України “Про регулювання містобудівної діяльності”.

3. Діяльність з надання побутових послуг регулюється Податковим кодексом України, Господарським кодексом України та Цивільним кодексом України, Законами України “Про захист прав споживачів”, “Про електронну комерцію”, “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, “Про охорону праці”, “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань”, “Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними”, іншими актами законодавства, а також цими Правилами.

4. Режим роботи об’єктів надання побутових послуг встановлюється виконавцем самостійно, крім об’єктів надання побутових послуг, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, режим роботи яких встановлюється виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.

У разі тимчасового припинення діяльності об’єкта надання побутових послуг для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання та інших робіт виконавець зобов’язаний інформувати споживача не менш як за три дні до тимчасового припинення діяльності, про дату та строк, протягом якого не буде провадитися діяльність.

5. На фасаді об’єкта надання побутових послуг розміщується  вивіска  із зазначенням  найменування  виконавця.  Біля входу до об’єкта надання побутових послуг на видному місці розміщується інформація про режим роботи.

6. Виконавець зобов’язаний:

дотримуватися встановленого режиму роботи;

надавати споживачу необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про побутові послуги;

забезпечити відповідність об’єкта надання побутових послуг, обладнання та устаткування санітарним вимогам, вимогам з охорони праці та протипожежної безпеки;

забезпечити наявність нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері надання побутових послуг, технологічної документації на надання побутових послуг та дотримання їх вимог працівниками, які надають побутові послуги;

забезпечити підбір працівників з необхідним рівнем кваліфікації, додержання прав споживачів, установлених законодавством;

створювати умови для збереження прийнятих від споживача виробів та матеріалів та використовувати їх за призначенням;

попереджати споживача про незалежні від виконавця обставини, що можуть погіршувати властивості побутової послуги, у разі істотного зростання вартості побутової послуги, ніж можна було очікувати під час укладання договору;

одержувати від споживача згоду у разі виникнення потреби на виконання додаткових побутових послуг, не передбачених умовами договору;

дотримуватися строків виконання замовлення;

виконувати гарантійні зобов’язання щодо наданих побутових послуг;

забезпечити можливість використання електронних платіжних засобів під час здійснення розрахунків за надані побутові послуги відповідно до законодавства;

здійснювати побутове обслуговування відповідно до вимог цих Правил, інших нормативно-правових актів та умов договору.

Обслуговування споживача здійснюється державною мовою відповідно до Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”. На прохання споживача його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.

7. В об’єкті надання побутових послуг на видному і доступному для споживача місці розташовується куточок споживача, де розміщуються:

загальні відомості про виконавця:

- для юридичних осіб: найменування юридичної особи (відокремленого підрозділу), місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ, номер телефону;

- для фізичних осіб — підприємців: прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), фактична адреса об’єкта надання побутових послуг, номер телефону;

офіційні веб-сайти державних органів та органів місцевого самоврядування, що забезпечують захист прав споживачів;

відомості про працівників, які обслуговують споживача (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);

перелік побутових послуг, що надаються;

зразки матеріалів та виробів (у каталогах, буклетах, проспектах тощо);

ціни і тарифи на побутові послуги, матеріали та вироби, затверджені виконавцем;

перелік категорій громадян, яким законодавчими актами установлені  пільги.

Інформація надається споживачу відповідно до Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.

8.  У разі побутового обслуговування поза межами об’єкта надання побутових послуг виконавець повинен надати споживачу відомості, зазначені у пункті 7 цих Правил.

Виконавець, який здійснює дистанційне побутове обслуговування, зобов’язаний надати споживачу інформацію про себе, запропоновані побутові послуги, додаткові послуги (за наявності), ціни на побутові послуги, умови укладення договору відповідно до Законів України “Про електронну комерцію” та “Про захист прав споживачів”, яка розміщується на веб-сайті, частині веб-сайту, в застосунку тощо, в інший спосіб, у тому числі в каталогах, проспектах, буклетах тощо.

9. Права споживача у разі порушення умов договору встановлені Цивільним кодексом України та Законом України “Про захист прав споживачів”.

10. За порушення цих Правил виконавець та його працівники несуть відповідальність згідно із законом і договором.

11. Контроль за дотриманням цих Правил здійснюють органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом.

12. Спірні питання між виконавцем і споживачем вирішуються у визначеному законодавством порядку.

Порядок надання побутових послуг споживачам

13. Надання побутових послуг здійснюється відповідно до договору між споживачем і виконавцем відповідної послуги. Замовлення приймаються як в об’єкті надання побутових послуг, так і поза його межами.

Документальним підтвердженням надання побутової послуги є договір та/або розрахунковий документ (квитанція, товарний чи касовий чек, талон, розрахунковий документ, передбачений Законом України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”), створений в паперовій та/або електронній формі.

До договору можуть додаватися специфікація, опис, ескіз або інший документ, засвідчений підписами виконавця і споживача.

Права, обов’язки та відповідальність виконавця і споживача, передбачені  цими  Правилами, виникають з моменту отримання виконавцем замовлення на надання побутової послуги.

14. Під час надання побутової послуги поза межами об’єкта надання побутових послуг виконавець забезпечує явку працівника в узгоджений із споживачем час, а споживач зобов’язаний створити необхідні умови для надання побутової послуги.

15. Після надання побутової послуги у договорі робиться відмітка про фактичну дату її надання.

Споживач за участю виконавця приймає результати наданої побутової послуги. У разі незадовільного результату або встановлення недоліків наданої побутової послуги складається акт або інший документ, що засвідчує приймання.

16. Надана побутова послуга повинна відповідати вимогам щодо якості, визначеним у договорі або передбаченим законодавством, протягом усього гарантійного строку.

Якщо у договорі не встановлено гарантійний строк на надану побутову послугу, виконавець повинен зробити відмітку про гарантію якості у договорі та/або розрахунковому документі.

Гарантія якості наданої побутової послуги поширюється на все, що становить результат її надання, якщо інше не встановлено договором.

17. Вимога споживача про безоплатне усунення недоліків у наданій побутовій послузі протягом гарантійного строку розглядається після пред’явлення договору та/або розрахункового документа.

18. Розрахунки  за  надані побутові послуги здійснюються в готівковій та/або в безготівковій формі відповідно до законодавства.

Споживачу в обов’язковому порядку видається розрахунковий  документ, що підтверджує факт надання побутової послуги.

У разі часткової оплати після кожної завершеної та сплаченої операції з надання побутової послуги споживачу видається розрахунковий документ.

19. У разі втрати споживачем договору та/або розрахункового документа отримання побутової послуги здійснюється за письмовою заявою з поданням  документа, який посвідчує його особу.

Особливості надання окремих видів побутових послуг

20. Ремонт та пошиття взуття.

Під час приймання замовлення на пошиття взуття виконавець надає споживачу професійну консультацію та узгоджує з ним деталі виконання замовлення (модель (ескіз) взуття, розмір, форму колодки, матеріали, фурнітуру тощо), що підтверджується підписом споживача.

Замовлення на пошиття взуття можуть оформлюватися як за зразками-моделями, так і за індивідуальними замовленнями.

У разі неявки споживача за отриманням пошитого взуття у визначений договором строк виконавець має право не раніше шести місяців після закінчення строку виконання замовлення і дворазового письмового нагадування споживачу (з повідомленням) реалізувати таке взуття в установленому законодавством порядку.

У ремонт приймається взуття тільки в чистому вигляді.

Під час приймання замовлення на ремонт взуття виконавець визначає ступінь його зносу за наявності вад — незначний, середній та значний:

незначний (20—30 відсотків) — знос набойок, часткове відставання підборів і підошов від верху взуття, знос підошви в носковій частині, незначний знос підошов, зруйнування ниткових швів, пошкодження застібки-блискавки та інший незначний знос;

середній (40—60 відсотків):

40 відсотків — частковий знос підборів, відставання підошов і підборів від верха взуття, знос підкладки у п’ятковій частині, зруйнування швів;

50 відсотків — знос підборів, що потребує їх заміни, пошкодження обтяжки підборів, перелом геленки, повторне пошкодження застібки-блискавки;

60 відсотків — деформація форми носково-пучкової або п’яткової частини взуття, знос підошов і підборів, що потребує їх заміни, розрив верху взуття тощо;

значний (80 відсотків) — знос деталей верху та низу взуття, що потребує перетяжки із заміною деталей низу, з союзок і задинок, знос верху, що потребує заміни.

Виконавець повідомляє споживачу про ступінь зносу взуття до приймання його в ремонт.

21. Ремонт і пошиття швейних, хутряних виробів, виробів із шкіри, головних уборів, ремонт, пошиття та в’язання трикотажних виробів.

Під час приймання замовлення на пошиття швейних, хутряних виробів, виробів із шкіри, головних уборів, ремонт, пошиття та в’язання трикотажних виробів виконавець надає споживачу професійну консультацію та узгоджує з ним деталі виконання замовлення (модель (ескіз, малюнок) виробу, розмір, фасон, матеріали, пряжу та її колір, фурнітуру тощо), що підтверджується підписом споживача.

Замовлення на пошиття та в’язання виробів можуть оформлюватися як за зразками-моделями, так і за індивідуальними замовленнями.

Пошиття та ремонт швейних, хутряних виробів, виробів із шкіри, головних уборів, ремонт, пошиття та в’язання трикотажних виробів може виконуватися як з матеріалів виконавця, так і з матеріалів споживача.

Під час замовлення побутової послуги на пошиття та ремонт хутряних виробів і виробів із шкіри споживач на зворотному боці шкіряної тканини зазначає своє прізвище.

У разі неявки споживача за отриманням пошитого або в’язаного виробу у визначений договором строк виконавець має право не раніше шести місяців після закінчення строку виконання замовлення і дворазового письмового нагадування споживачу (з повідомленням) реалізувати такий виріб в установленому законодавством порядку.

У ремонт не приймаються мокрі та забруднені вироби, а також вироби, що мають ослаблення тканини, трикотажного полотна, яке неможливо усунути.

Хутряні вироби, що приймаються у ремонт, вимірюються за довжиною і шириною, а одяг за довжиною і шириною нижнього краю виробу та обводу грудей.

Під час приймання замовлення на ремонт виробів виконавець визначає ступінь їх зносу за наявності вад — незначний, середній та значний:

незначний (20—30 відсотків) — вироби малозношені із незначними потертостями, скачуванням ворсу, зміною інтенсивності кольору, потовщенням від нерівності пряжі, пошкодженням швів, спущеними петлями (в один ряд) на окремих ділянках полотна, забрудненням та плямами, що не піддавалися пранню, хімічному чищенню або перефарбуванню і не мають пошкодження волокон та поривів, у тому числі пряжі;

середній (40—50 відсотків) — вироби ношені, вигорілі, потерті, прані, чищені або перефарбовані, із зваленим ворсом, мають незначні здири лицьового шару шкіри, витравлені місця від дії поту, хімікатів, світла і тривалого тертя, запали від порушення режиму прасування, відшарування та деформацію внутрішньої прокладки на комірах, манжетах, бортах, дірки на закритих ділянках, обтріпування на кінцях виробів, спущені петлі (в два ряди) на окремих ділянках та перекіс або деформацію окремих деталей трикотажного виробу;

значний (60—70 відсотків) — вироби реставровані, що піддавалися пранню, штопанню, хімічному чищенню та перефарбуванню, мають значну витертість (лисини), розриви, дірки на відкритих ділянках, спущені петлі та значну деформацію трикотажного виробу, плями, що зіпсували колір та волокно тканини, трикотажного виробу, значні здири лицьової поверхні шкіри.

Виконавець повідомляє споживачу про ступінь зносу швейних, хутряних та трикотажних виробів, виробів із шкіри та головних уборів до приймання їх в ремонт.

22. Послуги хімічного чищення та фарбування (перефарбування) виробів.

До хімічного чищення та фарбування (перефарбування) виробів приймаються:

пір’яно-пухові вироби — за вагою;

гардинно-тюлеві вироби та відрізи тканин з обметаними краями, а також килимові вироби — за кількістю та площею в кв. метрах;

мотки пряжі — за кількістю та вагою;

спорки одягу, що здаються на перефарбування (зшиті в одне полотнище);

пухові хустки — за кількістю та розміром (ширина та довжина). Заміри проводяться через середину хустки;

хутряні і шкіряні вироби за кількістю і площею в кв. дециметрах;

головні убори — за кількістю та розміром;

усі інші вироби — за кількістю.

Під час приймання виробу до хімічного чищення виконавець оглядає кожний виріб у присутності споживача для визначення можливості його обробки, встановлення ступеня зносу, виявлення наявних дефектів (плям), що не видаляються під час хімічного чищення, тощо.

Виконавець зобов’язаний:

попередити споживача про можливу усадку виробу і проявлення після обробки прихованих дефектів;

відпороти фурнітуру та матеріали оздоблення, якщо виникають сумніви щодо збереження їх якості після обробки;

проводити маркування виробу шляхом нанесення (прикріплення) позначки.

Для виробів, що приймаються в обробку, установлено чотири ступені зносу — 10, 30, 50 та 75 відсотків:

знос 10 відсотків — вироби, які не були в ужитку і на довгому зберіганні, не мають дефектів виготовлення, пошкодження волокон і забарвлення;

знос 30 відсотків — вироби малозношені із незначним забрудненням та заплямуванням, які не піддавались пранню, хімічному чищенню або перефарбуванню і не змінили свого забарвлення, не мають пошкодження волокон і поривів; відрізи тканин з незначними порізами біля кромки або іншими невеликими пошкодженнями;

знос 50 відсотків — вироби ношені, прані, чищені, перефарбовані, вигорілі; із збитим ворсом, потерті, із спущеними петлями; з невеликими поривами та штопанням; із значним забрудненням і заплямуванням, які мають зачіпки, незначні припали; відрізи тканин із забрудненням, заплямуванням або незначними пошкодженнями всередині відрізу; вироби з тканин, дубльованих пінополіуретаном, що мають заломи на ліктьових згинах; килимові вироби, що мають місця з пошкодженням забарвлення, обтріпані краї; гардинно-тюлеві вироби, які мають незначне пошкодження волокон;

знос 75 відсотків — вироби дуже забруднені, що піддавалися пранню, хімічному чищенню, перефарбуванню, реставровані, мають витертість і вигорілі місця, припали, штопання, розриви, спущені петлі, плями, що зіпсували колір і волокна тканини, незначні пошкодження міллю, зваляний волосяний покрив, пошкодження шкіряної тканини; вироби із тканин, дубльованих пінополіуретаном, які мають відшарування або роздуті місця.

Виконавець повідомляє споживачу про ступінь зносу виробів до приймання їх в обробку.

Під час виконання побутової послуги хімічні препарати та види обробки повинні відповідати зазначеним символам та вимогам догляду, зазначеним на маркувальній стрічці виробу, а в разі її відсутності — за узгодженням із споживачем.

За згодою споживача виконавець може надати додаткові платні послуги (апретування, дезодорація, антистатична обробка тощо).

У разі неявки споживача за отриманням чищеного або фарбованого (перефарбованого) виробу у визначений договором строк виконавець має право не раніше шести місяців після закінчення строку виконання замовлення і дворазового письмового нагадування споживачу (з повідомленням) реалізувати такий виріб в установленому законодавством порядку.

23. Ремонт побутової радіоелектронної апаратури, побутових машин і приладів, ремонт та виготовлення металовиробів.

Під час приймання замовлення на ремонт побутової радіоелектронної апаратури, побутових машин і приладів виконавцем у присутності споживача визначається перелік несправностей, у тому числі які мають зовнішні прояви, перелік запасних частин, комплектувальних виробів, матеріалів, необхідних для виконання замовлення.

Остаточний перелік складових частин, блоків, вузлів і комплектувальних виробів, необхідних для виконання замовлення, встановлюється виконавцем у процесі виконання ремонту та узгоджується із споживачем.

Ремонт виробів здійснюється в об’єкті надання побутових послуг або за місцем експлуатації виробу.

Місце виконання замовлення визначається виконавцем, зважаючи на складність ремонту, наявність повторних несправностей, необхідність проведення випробувань в стаціонарних умовах, на стаціонарних приладах тощо.

Під час приймання в ремонт годинників, які мають корпус з дорогоцінних металів, механізм виймається, а корпус повертається споживачу. Відремонтований механізм умонтовується в корпус під час видачі замовлення.

Відремонтовані вироби видаються споживачу після перевірки в його присутності працездатності виробу в обсязі замовлення. Вироби видаються з пломбою виконавця, якщо це передбачено нормативно-правовими актами.

У разі заміни під час ремонту складових частин, блоків, вузлів і комплектувальних виробів, які мають гарантійні зобов’язання виробника, споживачу видається документ, який засвідчує наявність таких зобов’язань.

У разі неявки споживача за отриманням виготовленого металовиробу у визначений договором строк виконавець має право не раніше шести місяців після закінчення строку виконання замовлення і дворазового письмового нагадування споживачу (з повідомленням) реалізувати його в установленому законодавством порядку.

24. Ремонт та виготовлення меблів.

Під час приймання замовлення на ремонт та виготовлення меблів виконавець надає споживачу професійну консультацію та узгоджує з ним деталі виконання замовлення (вироби за зразками-моделями або ескізи (малюнки, креслення), матеріали, фурнітуру тощо), що підтверджується підписом споживача.

Споживач може запропонувати свій ескіз (малюнок, креслення) виробу.

Під час приймання роботи споживач повинен перевірити відремонтовані (виготовлені) меблі на відповідність конструкції, розмірам, зовнішньому вигляду, облицюванню, оббивки і оздобленню виробів ескізу (кресленню, зразку), погодженим під час оформлення договору.

У разі неявки споживача за отриманням виготовлених меблів у визначений договором строк виконавець має право не раніше шести місяців після закінчення строку виконання замовлення і дворазового письмового нагадування споживачу (з повідомленням) реалізувати такі меблі в установленому законодавством порядку.

У разі виконання замовлення на збірку меблів, які придбані в торговельній мережі, вдома у споживача виконавець перед початком роботи повинен перевірити наявність комплектувальних виробів згідно з документацією (паспортом, інструкцією). У разі виявлення недоліку виконавець повинен повідомити про це споживачу.

25. Перукарські, манікюрні та педикюрні послуги.

Під час приймання замовлення виконавець надає споживачу професійну консультацію та узгоджує з ним деталі виконання замовлення (модель стрижки, зачіски, вид та колір фарби, лаку тощо).

Послуги надаються з використанням матеріалів виконавця. Послуга може надаватися з використанням матеріалів, наданих споживачем.

Під час надання послуг з хімічної завивки і фарбування волосся виконавець зобов’язаний зробити споживачу біологічну пробу на чутливість відповідно до умов застосування і попереджень, зазначених на етикетці або в інструкції до парфюмерно-косметичної продукції, що використовується.

26. Ремонт та виготовлення ювелірних та інших виробів з дорогоцінних металів та/або дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння (далі — ювелірні вироби).

У договорі на виготовлення (ремонт) ювелірних виробів проводиться опис замовлення (з додатком ескізу за підписом споживача) із зазначенням:

найменування, проби, маси, кількості та розміру (для кілець та браслетів), матеріалу виробу, способу декоративного оздоблення;

опису прийнятих для ремонту ювелірних виробів із зазначенням найменування, маси, проби дорогоцінних металів; найменування, маси і характеристики вставок огранованого дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, з яких виготовлені такі вироби; дефектів, що не підлягають усуненню;

найменування, маси, проби дорогоцінних металів, найменування, маси і характеристики огранованого дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння (в тому числі дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, що належать споживачу), використаних для виготовлення (ремонту) ювелірних виробів.

Виготовлення та ремонт ювелірних виробів може виконуватися як з матеріалів виконавця, так і з матеріалів споживача.

Виконавець може проводити обмін лому дорогоцінних металів на заздалегідь виготовлені ювелірні вироби.

Зважування дорогоцінних металів, визначення проби, вилучення, зважування та вимірювання дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння та інших ювелірних вставок проводиться виконавцем у присутності споживача.

Під час оформлення замовлення виконавець попереджає споживача про можливий залишок дорогоцінного металу або його недостачу. Залишок повертається споживачу. Кількість дорогоцінного металу, якої не вистачає, може бути додана виконавцем за згодою споживача з відповідною відміткою у договорі.

У разі анулювання замовлення повернення дорогоцінного металу, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння та грошей провадиться за письмовою заявою споживача з поданням документа, який посвідчує його особу, договору та/або розрахункового документа.

У разі неявки споживача за отриманням виготовленого ювелірного виробу у визначений договором строк виконавець має право не раніше шести місяців після закінчення строку виконання замовлення і дворазового письмового нагадування споживачу (з повідомленням) реалізувати такий виріб в установленому законодавством порядку.

Відремонтовані ювелірні вироби повинні мати іменник виконавця та державне пробірне клеймо, якщо під час ремонту на виготовлення деталей виробу додавалося 0,5 і більше грамів дорогоцінного металу.

27. Прання білизни.

Під час приймання замовлення на прання білизни виконавець у присутності споживача оглядає її для установлення ступеня зносу, виявлення дефектів (плям), які неможливо усунути, тощо, а також попереджає споживача про можливе проявлення після обробки прихованих дефектів та усадки виробу, що підтверджується підписом споживача.

До прання приймається білизна за вагою та кількістю.

Для білизни, що приймається на прання, установлюються чотири ступені зносу — 20, 40, 60 та 80 відсотків:

знос 20 відсотків — білизна, що не піддавалася пранню, не має дефектів під час виготовлення, пошкоджень волокон та забарвлення, але була в ужитку;

знос 40 відсотків — білизна, що була в ужитку і піддавалася пранню, але не має плям, пошкоджень волокон та забарвлення;

знос 60 відсотків — білизна прана, має плями і незначні пошкодження від механічного впливу, а також припали;

знос 80 відсотків — білизна стара, має припали, пориви і плями.

За згодою споживача білизна може прийматися у неповне (прання, віджимання) або повне (прання, віджимання, сушіння, прасування) та додаткове (антистатичне просочення, брудовідштовхувальне просочення, бактерицидне просочення, а також апретування, підсинювання, ароматизація) оброблення.

Виконавець може приймати замовлення на прання білизни в пральнях самообслуговування. При цьому споживачу надаються у тимчасове користування відповідне обладнання і засоби обробки білизни (за наявності).

28. Послуги лазень, саун і душів.

У приміщеннях лазень, душових відділень і саун не дозволяється:

входити до роздягального приміщення у верхньому одязі за наявності гардеробу;

курити в приміщеннях;

вносити до лазневих і парильних приміщень пляшки, інші скляні предмети, леза та бритви для гоління, білизну;

користуватися лікарськими засобами;

митися милом у парильному відділенні;

користуватися басейном без попереднього миття під душем;

залишати відкритими крани після користування ними;

псувати інвентар і обладнання;

вживати спиртні напої.

29. Послуги прокату.

Наймодавець зобов’язаний видавати предмети прокату, придатні для експлуатації. Перевірка справності предметів, що видаються, здійснюється у присутності наймача.

Наймодавець забезпечує безкоштовну установку, технічне обслуговування і ремонт предметів прокату протягом всього періоду прокату.

Радіоелектронна апаратура, холодильники, пральні машини та інші предмети побутової техніки, що видаються на прокат, повинні мати на відповідних вузлах, деталях, агрегатах пломби, за цілісність яких під час повернення відповідає наймач.

Транзисторні приймачі, магнітофони, програвачі, електронно-обчислювальні машини та інша апаратура, яка працює на сухих елементах живлення (батарейках), видаються на прокат повністю укомплектованими новими елементами живлення, що забезпечують їх нормальну роботу.

Якщо в період прокату апаратури, який перевищує двотижневий строк, елементи живлення вийшли з ладу, наймач замінює їх за свій рахунок.

М’який інвентар, одяг видаються на прокат тільки після дезінфекційної обробки, хімічного чищення або прання, що повинно бути підтверджено відповідними документами під час видачі предмета прокату наймачу.

Постільна і столова білизна видається наймачу чистою і без дефектів. У разі тривалого користування білизна підлягає заміні через кожні 10 днів протягом усього строку прокату без додаткової оплати.

У разі виходу з ладу предмета прокату наймодавець зобов’язаний протягом трьох робочих днів з дня одержання заяви від наймача усунути недоліки на місці, а в разі потреби ремонту — строк виконання робіт продовжується до 10 днів. За згодою наймача наймодавець може замінити несправний предмет іншим аналогічним предметом без додаткової оплати наймачем витрат, пов’язаних із цією заміною.

Коли наймодавець неспроможний своєчасно усунути пошкодження в предметі прокату або замінити іншим рівноцінним предметом, то наймачу пропонується предмет іншої моделі (марки, типу) з переоформленням договору прокату (найму) та врахуванням діючих тарифів, з транспортуванням предмета прокату за рахунок наймодавця.

За час перебування предмета прокату в ремонті оплата за прокат не проводиться, за винятком випадків, коли наймачу предмет прокату було замінено на рівноцінний.

У разі порушення наймачем правил експлуатації та утримання предмета прокату, а також порушення (пошкодження) пломб ремонт цього предмета здійснюється за рахунок наймача з урахуванням вартості деталей та вузлів на час розрахунку і транспортування цього предмета.

Для встановлення справжніх причин виходу предмета прокату з ладу може бути призначена відповідна експертиза.

У разі втрати наймачем предмета прокату або неможливості його відновлення наймач повинен відшкодувати вартість цього предмета з урахуванням зносу за цінами, що діють на час розрахунку, якщо інше не передбачено договором.

Під час одержання на прокат автомобільного транспортного засобу або плавучого транспортного засобу, що підлягає обов’язковій реєстрації в Судновій книзі України, споживач повинен обов’язково пред’явити посвідчення на право керування ним.

Після закінчення строку прокату наймач повинен повернути взяті на прокат предмети у справному стані (з урахуванням зносу за період перебування у нього предмета прокату).

_____________________


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 червня 2023 р. № 614

ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України

1. Абзац шостий підпункту 2 пункту 121 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 176 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 8, с. 142; 2007 р., № 75, ст. 2791; 2018 р., № 25, ст. 883), виключити.

2. У пункті 5 Порядку надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 березня 2006 р. № 297 (Офіційний вісник України, 2006 р., № 11, ст. 731), слова “вести книгу відгуків і пропозицій, яка зберігається у доступному для споживачів місці,” виключити.

3. Абзац четвертий пункту 28 Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 991 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 97, ст. 3319), виключити.

4. Абзац дев’ятий пункту 7 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1060 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 102, ст. 3522; 2018 р., № 23, ст. 795), виключити.

_____________________


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 червня 2023 р. № 614  

ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України,
що втратили чинність

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 травня 1994 р. № 313 “Про затвердження правил побутового обслуговування населення”.

2. Постанова Кабінету Міністрів України від 4 червня 1999 р. № 974 “Про внесення змін до Правил побутового обслуговування населення” (Офіційний вісник України,  1999 р., № 23, ст. 1048).

3. Пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України від 1 вересня 1999 р. № 1622 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” (Офіційний вісник України, 1999 р., № 35, ст. 1811).

4. Пункт 1 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 р. № 450 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 20, ст. 856).

5. Пункт 3 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. № 158 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 8, ст. 344).

6. Пункт 2 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2011 р. № 1408 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 11, ст. 403).

7. Пункт 9 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2013 р. № 955 (Офіційний вісник України, 2014 р., № 4, ст. 101).

_____________________

 


Назад


ПРОДУКЦІЯ ТА ПОСЛУГИ

СУПРОВІД ПРОДУКТІВ

 СИСТЕМИ

ПОСИЛАННЯ

КЛІЄНТИ

ДОПОМОГА

Сторінка "ЛЕОНОРМ" на facebook

  БД «Електронний Реєстр Технічних регламентів України Нова БД "Нормативно-правові документи ветеринарної медицини"   http://www.germiona.com.ua/  
 

 

Copyright © 2004-2023, ЛЕОНОРМ.