КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 13 травня 2022 р. № 570 Київ Про внесення змін до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив Кабінет Міністрів України постановляє: 1. Внести до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927 (Офіційний вісник України, 2014 р., № 2, ст. 35; 2022 р., № 25, ст. 1360), зміни, що додаються. 2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування. Прем’єр-міністр України Д. ШМИГАЛЬ Інд. 37 ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 13 травня 2022 р. № 570 ЗМІНИ, що вносяться до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив 1. Пункт 5 доповнити абзацом такого змісту: “Введення в обіг палив, які вироблені на митній території України за екологічним класом Євро3 і Євро4, дозволяється за умови обов’язкового застосування процедури оцінки відповідності за модулем F1 згідно з пунктами 17—22 цього Технічного регламенту.”. 2. Пункт 11 доповнити абзацом такого змісту: “Для вітчизняних виробників до припинення або скасування воєнного стану в Україні якість автомобільних бензинів повинна відповідати вимогам, наведеним у додатку 8, а дизельного палива — вимогам, наведеним у додатку 9.”. 3. Доповнити Технічний регламент пунктом 27 такого змісту: “27. До припинення або скасування воєнного стану в Україні під час введення в обіг і обігу дизельного палива та бензинів автомобільних з покращеними показниками якості та з позначенням (маркуванням) певної торгової марки (товарного знака) розповсюджувач зобов’язаний підтвердити введення безпечних добавок у відповідні нафтопродукти згідно з абзацами шостим — дев’ятим пункту 18 цього Технічного регламенту.”. 4. Доповнити Технічний регламент додатками 8 і 9 такого змісту:
“Додаток 8 до Технічного регламенту ВИМОГИ щодо характеристик автомобільного бензину за екологічним класом Євро3 і Євро4 на період воєнного стану Назва показника | Одиниця виміру | Значення норм за екологічним класом | Євро3 | Євро4 | Вміст сірки | міліграмів на один кілограм | не більше 150 | не більше 50 | Об’ємна частка бензол | відсотків | не більше 5 | не більше 3 | Масова частка кисню: | | | | для бензинів Е0, Е5, Е7 | відсотків | не більше 2,7 | не більше 2,7 | для бензинів Е10 | | не більше 3,7 | не більше 3,7 | Об’ємна частка вуглеводнів: | —“— | | | ароматичних | | не більше 42 | не більше 35 | Детонаційна стійкість: | | | | октанове число за дослідним методом: | одиниць | | | для бензинів марки А-80 | | не менше 80 | не менше 80 | для бензинів марки А-92 | | не менше 92 | не менше 92 | для бензинів марки А-95 | | не менше 95 | не менше 95 | октанове число за моторним методом: | —“— | | | для бензинів марки А-80 | | не менше 76 | не менше 76 | для бензинів марки А-92 | | не менше 82,5 | не менше 82,5 | для бензинів марки А-95 | | не менше 85 | не менше 85 | Тиск насиченої пари: | кілопаскалів | | | у літній період | | в межах 45-80 | в межах 45-80 | у зимовий період | | в межах 60-100 | в межах 60-100 | у перехідний період | | в межах 50-90 | в межах 50-90 | Об’ємна частка біоетанолу: | | | | для бензинів Е0 | відсотків | | | для бензинів Е5 | | не більше 5 | не більше 5 | для бензинів Е7 | | понад 5 та не більше 7 | понад 5 та не більше 7 | для бензинів Е10 | | понад 7 та не більше 10 | понад 7 та не більше 10 |
__________ Примітки. 1. Для бензинів Е0, Е5 і Е7 додатково дозволяється використання інших, крім біоетанолу, кисневмісних добавок (метанолу — до 3 відсотків об’ємних, ізопропілового спирту — до 10 відсотків об’ємних, ізобутилового спирту — до 10 відсотків об’ємних, третбутилового спирту — до 7 відсотків об’ємних, етерів — до 15 відсотків об’ємних, інших органічних кисневмісних сполук з температурою кінця кипіння не вище ніж 210 °С — до 10 відсотків об’ємних) за умови, що масова частка кисню не перевищуватиме 2,7 відсотка. 2. Для бензинів Е10 додатково дозволяється використання інших, крім біоетанолу, кисневмісних добавок (метанолу — до 3 відсотків об’ємних, ізопропілового спирту — до 12 відсотків об’ємних, ізобутилового спирту — до 15 відсотків об’ємних, третбутилового спирту — до 15 відсотків об’ємних, етерів - до 22 відсотків об’ємних, інших органічних кисневмісних сполук з температурою кінця кипіння не вище ніж 210 °С — до 15 відсотків об’ємних) за умови, що масова частка кисню не перевищуватиме 3,7 відсотка. 3. Об’ємна частка біоетанолу визначається в разі його додавання до автомобільного бензину. 4. Для бензинів, що виробляються на митній території України за екологічним класом Євро3 і Євро4, дозволяється використання інших октанопідвищуючих добавок, які не погіршують експлуатаційних показників бензинів, за умови виконання вимог абзацу третього пункту 12 та абзаців шостого — дев’ятого пункту 18 цього Технічного регламенту. Додаток 9 до Технічного регламенту ВИМОГИ щодо характеристик дизельного палива за екологічним класом Євро3 і Євро4 на період воєнного стану Назва показника | Одиниця виміру | Значення норм за екологічним класом | Євро3 | Євро4 | Вміст сірки | міліграмів на один кілограм | не більше 350 | не більше 50 | Температура спалаху в закритому тиглі: | градусів | | | дизельного палива літнього | | не нижче 40 | не нижче 40 | дизельного палива зимового | | не нижче 35 | не нижче 35 | Фракційний склад — 50 відсотків об’ємних переганяється при температурі | —“— | не вище 280 | не вище 280 | Фракційний склад — 96 відсотків об’ємних переганяється при температурі | —“— | не вище 370 | не вище 370 | Цетанове число: | одиниць | | | дизельного палива літнього | | не менше 45 | не менше 45 | дизельного палива зимового | | не менше 45 | не менше 45 | Гранична температура фільтрованості: | градусів | | | дизельного палива літнього | | не вище 5 | не вище 5 | дизельного палива зимового | | не вище мінус 15 | не вище мінус 15 |
__________ Примітка. Для дизельних палив, що виробляються на митній території України за екологічним класом Євро3 і Євро4, дозволяється використання цетанопідвищуючих, депресорних та інших добавок, які не погіршують експлуатаційних показників дизельних палив, за умови виконання вимог абзацу четвертого пункту 13 та абзаців шостого — дев’ятого пункту 18 цього Технічного регламенту.”. _____________________ |